HTML

házi barkács zsibbant módra

házi barkácsolásaim és egyéb őrületeim

Friss topikok

Linkblog

Csatorna váltó pedál és pedal board

2011.01.17. 12:39 zsibbant

Végül csak elkészült az erősítőmhöz a csatorna váltó pedál. Ez azért fontos, mert így tudok váltani tiszta, szép, csilingelő hangszín és vad, torz, süvítő hangszín között. Az előbbi azért jó, mert lehet szép dalokat játszani a lányoknak, az utóbbira akkor van szükség, amikor muzsikálni kell. Először vasból akartam csinálni, majdnem el is készült, csak az elektronika beszerelésekor számos akadályba ütköztem, igazából mind tervezői hibából fakadt. Alulméreteztem a dobozt, újat nem volt kedvem csinálni. Legalábbis vasból nem. Nem bíztam a véletlenre a dolgokat, 4szer akkora belső mérettel rendelkező dobozt csinálni, 18-as rétegelt lemezből van 3 oldala, ahol a jack aljzat van, az a rész 3-as plexiből készült. Alja teteje vaslemezből van, méghozzá olyanból, ami egykor a MÁV tulajdonát képezte, fehér színű volt, és Sturovo-Budapest volt ráírva. Még a középiskolás éveim alatt került hozzám. Sajnos már nem emlékszem hogyan, biztos valami véletlen folytán, talán lomtalanításkor akadtam rá, vagy egy barátomtól kaptam. Biztos, hogy eltulajdonítottam, olyat sose tennék.

 

A fa oldalak ragasztással, és igényes csapolással lettek rögzítve, a nem fa részek gipszkarton csavarral rögzültek. Mindenféle pedálokat használó gitárosok egy lapra, úgy nevezett pedal board-ra rögzítik eszközeiket, hogy fixen legyenek egy helyen a színpadon, ne lehessen széjjel rúgdalni azokat. Egy dobozba rakva könnyen szállítható, stb stb. Tehát szükségét éreztem egy ilyen pedal board megépítésének is. Igyekeztem rápakolni minden fontos elemet, hangeffektet, amire csak szükségem lehet egy fellépés alkalmával, ami a sokoldalú, részletgazdag megszólalást biztosítja gitárom számára. Igazából sokat nem mesélnék erről, a képek önmagukért beszélnek. Annyit mégis hozzátennék még a dologhoz, hogy mostanában rendkívül sok country zenét hallgatok, erről tanúskodik a kapcsolón levő felirat, aminek általában channel switch a neve. De jelen esetben nem az.

Rendkívül igényes, minimalista munka, az oroszos és misztikus, azaz rusztikus stílus jegyében.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: gitár sör csatorna erősítő váltó sörtartó elekromos

A bejegyzés trackback címe:

https://zsibbantbarkacs.blog.hu/api/trackback/id/tr592589990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása