HTML

házi barkács zsibbant módra

házi barkácsolásaim és egyéb őrületeim

Friss topikok

Linkblog

N-Tune

2011.07.19. 19:06 zsibbant

Manapság a gitárosok már mindenféle elektromos kütyüt használnak. Mindenféle hangzásbeli effekteket tudunk vele összehozni. Aztán vannak azok a gitárosok, akiknek a gitár és az erősítő közé elég bőven egy darab kábel, nekik a kézben van a gitáreffekt. Bár egy hangológép mindig jól jön, ez megint az erősítő és a gitár közé ékelődik bele a rendszerbe. De mi van akkor, ha a gitárba van beleépítve a hangoló? Ez azért jó, mert így meg lehet spórolni egy kábelt, összeszerelési időt, szétszerelési időt, nem kell külön elpakolni a hangoló pedált. Nem egy nagy macera ez az egész, de a puritán gitárosnak mégis egy apró nyűg...jaj még a hangoló, bakker. Vagy..hova tettem a hangolót? Hol van a plusz kábel a hangolómnak a majom tollát neki??! Először a Tátrai Tibusz gitárjában láttam beépített hangológépet. Stb..De ez még nem N-Tune volt.

 

Kb másfél éve láttam ezt az N-Tune hangoló rettenetet. Azért "jobb", mint a Tibusz hangolója, hogy ennek a beszereléséhez nem kell semmiféle módosítást elvégezni a hangszeren. Amúgy a lófaszt nem, főleg ha telecastered van. Mint nekem. A hangológép kijelző karikája lelóg a gitár kontrol paneléről. Működni működik, na de kérem.

 

Történt az, hogy Guszti és Feribácsi barátoméktól kaptam idén szülinapomra egy ilyen N-Tune hangolót. Fain!!!! Nem kell hangoló pedált vennem. Mondjuk az erősítő tetejére raktam volna a hangoló pedált, de akkor is kell egy kb 40 centis plusz kábel. A lényeg, hogy akkor meséből nincs egy darab se, az előző bekezdés végén említett okból kifolyólag arra gondoltam, hogy csinálok egy spéci kontrol panelt a gitárom és az új játékszer számára. Egyre inkább kezd a gitárom egy hotrodra hasonlítani. Bár amikor összeraktam a dolgokat, először az jutott eszembe, hogy ez az új kontrol panel úgy néz ki, mintha a Tűz népének egy hangszerkedvelő fémművese készítette volna. (Tudjátok, Tűz népe, Aang, az uccsó széltoló legendája)

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: gitár elektromos telecaster hangoló n tune

A bejegyzés trackback címe:

https://zsibbantbarkacs.blog.hu/api/trackback/id/tr943081038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása