HTML

házi barkács zsibbant módra

házi barkácsolásaim és egyéb őrületeim

Friss topikok

Linkblog

Telecaster húrláb hidegen hengerelt acélból /készülőben/

2011.02.20. 14:24 zsibbant

Csináltam az egyik gitáromra sárgarézból húrlábat. 3mm vastag anyagból. Azért sárgarézből, mert az nem mágnesezhető fém, nem zavarja a hangszedő mágneses terét, és akkor nem fog sípolni, ha sok a kakaó az erősítőn. Aztán valahogy mégse szólt úgy a gitár, olyan "füsttel", mint egy telecasternek kell. Arra gondoltam, hogy talán puha a fém. És tényleg. De akkor milyen anyagból csináljak új húrlábat? Rozsdamentes acél!!! Az se mágnesezhető, és kemény, mint az állat. De azért csináljunk egy kis kutatómunkát. Kiderült, hogy márpedig mágnesezhetőnek kell lennie a húrláb anyagának, mert az bizony számít a tuti telecaster hangzásnál. Na de bakker...aztán két nagyon spéci gitáralkatrész gyártó oldalára eljutottam. Callaham az egyik, Glendale a másik. Callaham a hidegen hengerelt acélra esküszik, aszongya se nem sípol, de mégis hat a mágneses térre, és hű meg ha. Inch-ből átszámolva 1.9mm vastag acélt használnak. Glendale azt mondja, hogy bizony számít az anyag vastagsága. Ha túl vastag a telecaster húrláb anyaga, akkor elmegy a "twang". Ők 1.2mm körüli vastag anyagot használnak. Persze ők is hidegen hengerelt acélt. Aztán Glendale csinál még titánból, meg rozsdamentes acélból is telecaster húrlábat. Callaham nem hisz a rozsdamentes acélból készült telecaster húrlábban, mert nem szól "úgy". Azt is mondja még a két cég, hogy egy vékony réz réteget is kap az acél, hogy a sejjenagyon apró pólusok vagy mik az acélon kitömődjenek, és akkor lehet krómozni. És ez is bizony számít a hangszínnél. Persze...a hajszálnál is sokkal vékonyabb réz meg króm réteg...a vak paraszt elhiszi.

 

Na akkor felhívtam a törzshelyemet, ahol szoktam mindenféle fémeket venni, és igen, van hidegen hengerelt acél. Vettem egy akkor acéllemezt, amiből cirka 5 húrláb kijön. Mindezt 350 magyar forintért. Tehát egy húrláb anyaga nem kerül 100 forintba se. A felület kezelés nem tudom mennyibe fog kerülni. Magát a húrlábat én vagdosom ki magamnak, nyilván munkadíjat nem fizetek magamnak. Még nincs kész a húrláb, tehát fogalmam nincs hogy fog szólni. De tegyük fel, hogy működik állatul a dolog, és akkor kijött az egész két gyönyörű latte macchiato árából. Callaham legolcsóbb húrlába húrizélő babákkal együtt 122 amerikai dollár. Glendale árul húrlábat babák nélkül, ez 100 amerikai dollár.

www.glendaleguitars.com/bridgeplates.htm

www.callahamguitars.com/partstel.htm

 

 

A réz húrlábat leszedtem a gitáromról, rászorítottam az acél lemezre. A réz húrláb rögzítő lyukain keresztül lukakat fúrtam az acélba, így minden luk pontosan oda kerül, ahova kell. Majd bejelöltem a hangszedő nyílás lukát, meg persze körbekarcoltam magát a húrlábat a lemezen. Kivágtam az acéllemezből a húrlábat, a széleket lereszeltem szépen, és kivágtam a hangszedő nyílást, és persze reszelőkkel csinosra és sorja mentesre igazítottam.

 

A babákat nem úszom meg házilag, azokat a Stewmac.com oldalról rendeltem.

www.stewmac.com/shop/Bridges,_tailpieces/Electric_guitar,_non-trem_bridge_parts/Saddles_for_Modern_Tele_Bridge.html

 

Íme néhány kép a hangszedő nyílás összetákolásáról. Igen, 1-2 luk még hiányzik, idővel azt is.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: vas gitár acél elektromos telecaster húrláb

A bejegyzés trackback címe:

https://zsibbantbarkacs.blog.hu/api/trackback/id/tr932674679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása