HTML

házi barkács zsibbant módra

házi barkácsolásaim és egyéb őrületeim

Friss topikok

Linkblog

Hangolókulcs tekerő kurbli

2011.02.20. 14:39 zsibbant

A gitárosok egyik legjobb barátja az az eszköz, amit angolul stingwinder-nek, vagy pegwinder-nek neveznek. Sok gyártó csinál ilyet, tök szarok, mindig szétesnek, össze kell csavarozni, megint szétesik. Hammelburgban egy hangszerboltban láttam egyet, amit valami svéd cég csinált. Megvizsgáltam, egyértelmű volt, hogy áll, mint Katiban a gyerek. Megálmodták jól. Megvettem. A Dunlop tekerő egy húrozás alatt vagy 16-szor szétesett, kilazult. Ez a svéd szar meg működik, ahogy kell. Aztán idővel arra gondoltam, hogy bakker, csinálok egyet fából. Leültem, átgondoltam, hogy hogyan is néznék ki, ha bitang jól összerakott hangolókulcs tekerő lennék, és nekiláttam.

Az első képen a szorítóban az a rész látható, amit később kifúrtam, és reszelővel akkora nagyságúra tágítottam a lukat, hogy a gitárnak a hangolókulcsa szépen belemenjen. Persze szépen lekerekítettem a széleket. Ezt a darabot ráragasztottam a képen jobb oldalon látható fadarabra. Ennek a fadarabnak a vastagabb részét átfúrtam, és egy hosszabb facsapot ragasztottam bele. Ez a facsap a tengely. Egy fa ruhaszárítóról levágtam egy 6-7 centis darabot, amit hosszában kifúrtam. Ráhúztam a facsapra. A facsapból lent kilógott egy darab, amire ráragasztottam egy darab fát. Így a henger a tengelyről nem esik le. És működik!!!!!!! És lefestettem szép fekete lazúr festékkel.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: gitár elektromos húrozás tekerő

A bejegyzés trackback címe:

https://zsibbantbarkacs.blog.hu/api/trackback/id/tr502674702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása