HTML

házi barkács zsibbant módra

házi barkácsolásaim és egyéb őrületeim

Friss topikok

Linkblog

Vasból vaskarika, azaz Ungarische Redneck FuzzFace, azaz stb

2015.05.31. 21:31 zsibbant

 

 

Kép030.jpg

Ez a blog azt mutatja be, hogy mindenféle barkácsolással kapcsolatos álmaimat hogyan valósítom meg. Aki átszalad a blogom, könnyen rájöhet, hogy szeretek zenélni, és ezt gitározás formájában teszem meg. A mai kor rock gitárosa a hangszeren, erősítőn, és tudatmódosító szereken túl egyéb dolgokat is használ, hogy zenéjét megvalósítsa. Ezek az úgymond effekt pedálok, amikre rálépve hülye hangokat adományoz gitárjának, erősítőjének....valamint tudatmódosító szerének. Hápog, fortyog, süvít, visszhangzik, stb. Egyik ilyen első effekt egy torzító volt, Jimi Hendrix használta, neve Fuzz Face. Mai napig sokat használt eszköz.

 

Én is mindig akartam egyet, de amikor megláttam, hogy belülről hogyan néz ki, akkor először megnyúlt a fejem, majd felröhögtem, közöltem, hogy lófa%*ßt fogok én tízezreket adni egy ilyen lomért, majd csinálok egyet! Hallod, nincs benne 10 alkatrész, viszlát, paraszt.

Az egyetlen baj az volt, hogy a klasszikus Fuzz Face egy kerek fémdobozban van. Honnan a bánatból lesz nekem ilyen? Mert én kocka dobozba be nem rakom, az úgy nem autentikus. Hát honnan...csinálok!! :) Hosszas töprengés után arra jutottam, hogy legegyszerűbb az lenne, ha egy nagyobb átmérőjű vascsőből levágnék egy 4 centis szeletet, és szia. De vastelepen csak egészben lehetett több méteres csövet venni. Keresgéltem, kérdeztem megfelelő ismerősöket, hátha van valakinél 12 vagy 15 vagy valami ennyi centi átmérőjű vascsöve...de mégse voltak megfelelő ismerősök, mert nem volt nekik. Mígnem!!! Egy erőmű bontása mellett elsétálva beugrott a heuréka, odamentem a melósokhoz, akik éppen lánggal valami indokolatlan nagy csövet vagdostak. Mondtam neki, hogy mi kell, aztán kaptam tőlük egy cca. fél méteres, megfelelő átmérőjű csövet. Jó nehéz, fél centis falvastagság. Hazahoztam.

cső satuban.JPG

Berajzoltam, hol kell elvágni. De hogy rajzolom be....lentebb láthatjátok majd a csőre illeszthető vonalzómat. És jöhetett a nagyflex.

vonalzó.JPG

 

apu vág.JPG

Az odáig rendben is volna, hogy van egy karika. Teteje is lesz. De hogyan lesz felcsavarozható alja? Hát akkor irány a vasbolt, vettem 6os anyákat, de ilyen hosszabbakat, hogy akkor majd azokat felhegesztem. Ott követtem el a hibát, hogy először kikönnyítettem a vaskarikát, és utána kezdtem el hegeszteni. Jól el is égettem itt-ott az anyagot, a lényeg, hogy elgurultak a "Patience" nevű gyógyszereim, és ez lett a vége.

 

Kép009.jpg
Újratervezés. Karika levág. Anyacsavar hegeszt. Kész. Most jöhet a könnyítés. És voilá, semmi baj. Azt néztem, hogy egyik fele sem fekszik fel igazán egyenletesen az egyenes felületre (bbbbbbbbbbaaaaaaaaaaa most esik le, honnan ered a felület szó!!! erre a részre ül fel a valami!!!! fel-ület!!! mint a pad-lózat,). Tehát véletlenül megláttam a nagyflekszen egy csiszoló tárcsát, befogtam a satuba a karikát, és szia, probléma megoldva.

 

Kép024.jpg

 

Itt repül a kismadár!!!!!!!

karika levágva.JPG

Viszont legyen már valahol valami egyenes szakasz az oldalán, hogy az elektronika részeit képező aljzatokat stabilan fel lehessen szerelni. Íme a megoldás pár képen.

Kép012.jpg

 

Kép019.jpg

 

Kép022.jpg

Kép023.jpg

 

Mehet rá a teteje. Fogtam egy lemezt, ráhegesztettem, körbevágtam, körbeköszörültem. Tessék.

Kép026.jpg

 

Körbeköszörültem még egyszer, hogy pár grammal megint könnyebb legyen az eszköz, majd szalagos csiszolóval szépen kiegyengettem a "fel-ület"-et.

Kép025.jpg

Persze megcsináltam a felcsavarozható alját is.

Kép027.jpg

 

Még nincs bele, tehát még nem szól. Hangszerész Zoli komám mondta, hogy majd segít csinálni egyet, de sajnos nagyon elfoglalt. Aztán nemrég Hangszerész Miki komám azt mondta, hogy Elvetemült Norbival csináltassak a dobozba elektronikát, mert ért az ilyesmihez. Is. Mutatnék egy képet Elvetemült Norbi gitárjáról, amit Hangszerész Miki faragott. Mióta megláttam Norbi gitárját, egészen biztos vagyok benne, hogy meg fogjuk érteni egymást. "Mutasd a gitárodat, megmondom, ki vagy."

 

akasztooo_kicsiben.jpg

Megint a reklám helye: arról a Csabiról beszélek, aki a Maszkura és a Tücsökraj gitárosa, dikk!! Mondtam neki, éppen mire készülök.

-Ja, úgyhogy lesz egy fasza fuzz face pedálom.

-Faszfész muhahahaaaa

Így esett, hogy Csabi lesz a pedál keresztapja.



folyt innen

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsibbantbarkacs.blog.hu/api/trackback/id/tr345237030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása